6 augustus punto

8 augustus 2014 - Ponta do Ouro, Mozambique

Dinsdag 6 augustus

Vandaag om 6 uur opgestaan. Om 6.45 uur moesten wij bij het dolphin centre zijn daar kregen duikbrillen, flippers en tekst en uitleg. Eerst met zijn allen de ripboot het water in duwen en toen door de heftige branding heen. En jahoor na 10 minuten zagen wij al een groep dolfijnen. Snel spullen aan en het water in. Mees en ik zagen ze op 2 meter voorbij zwemmen en Sem zag een hele groep onder zich. Het was kort maar zeker de moeite waard. Helaas was Mees geprikt door een kwal en daardoor voelde hij zich niet helemaal lekker daarbij kwam nog het schommelen van de boot die golven van soms wel 3 meter moest trotseren. Later hebben wij nog een groepje dolfijnen gezien en walvis wauw.
Na ons dolfijnen avontuur een lekker ontbijten genuttigd en daarna heerlijk op het strand gelegen waar meer honden te zien zijn dan mensen. Punto d'ouro is een zeer relax dorp, stress kennen ze hier niet. Het is heel normaal als je een half uur op je cappuccino moet wachten.