11 augustus Soweto

27 april 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

IMG_7937IMG_7958IMG_7903

Vandaag belooft een spannende dag te worden. Bezoeken van Soweto, de plaats waar de protesten tegen de apartheid begonnen en waar nog steeds veel criminaliteit heerst gaan we bekijken. Maar eerst Jenny, onze buurvrouw en KLM stewardess nog even ophalen want die heeft het voor elkaar gekregen om op een vlucht te werken naar Zuid Afrika. Eerst bezochten we een museum met alles over het verleden van de apartheid. Erg indrukwekkend allemaal. vervolgens gingen we naar het huis van Mandela. en als laatste maakte we een toer door de sloppenwijk waar we een kinderopvang bezochten. Ongelofelijk dat mensen op enkele m2 kunnen leven en hoe je moet wonen in zo'n kleine ruimte waar woonkamer, badkamer, keuken 1 is. We hebben er veel van geleerd en de jongens beseffen ook hoe het anders kan. Als laatste zijn we nog naar Soccer City geweest, waar de WK finale is gespeeld. 's avonds hebben we nog met de familie uit Zuid Afrika heerlijk gegeten met Jenny erbij.